general-image

Προσβασιμότητα Λιμένων από Άτομα με Αναπηρία & μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ)

Κατάλογος Λιμένων

«Απόστολος Παύλος» (Κεντρικός Λιμένας Καβάλας)

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
– Όδευση τυφλών από τον Κεντρικό Λιμένα Καβάλας προς τον ιστό της πόλης
– WC ΑμεΑ εντός της αίθουσας επιβατών και εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Η αίθουσα επιβατών και εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας

Αγαθονησίου

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Ο λιμένας είναι προσβάσιμος χωρίς καμία παρέμβαση καθώς δεν παρουσιάζει ανομοιομορφία στην μορφολογία του και είναι στο ίδιο επίπεδο με την επίστρωση του λιμένα

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν έχει οριστεί σημείο όπου τα ΑμεΑ να μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα συνδρομής σε ΑμεΑ

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες

Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέρου
Ταχ. Δ/νση Αγία Μαρίνα, Λέρος, Δωδεκάνησα 85400
Τηλ: (+30) 22470 25739
Email: dilitalerou@gmail.com, url: https://dilitalerou.gr/contact-us/

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αγίας Μαρίνας (Λέρου)

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
– Ο λιμένας είναι προσβάσιμος χωρίς καμία παρέμβαση καθώς δεν παρουσιάζει ανομοιομορφία στην μορφολογία του και είναι στο ίδιο επίπεδο με την επίστρωση του λιμένα
– Υπάρχει μία (01) θέση στάθμευσης ΑμεΑ, όπως προβλέπεται στην εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Λιμένα (ΦΕΚ 3277 Β/26-07-2021)
– Στο σημείο που έχει εγκατασταθεί η Πύλη Εισόδου – Εξόδου, έχει τοποθετηθεί ξύλινη ράμπα.

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν έχει οριστεί σημείο όπου τα ΑμεΑ να μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα συνδρομής σε ΑμεΑ

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες

-Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέρου, Ταχ. Δ/νση Αγία Μαρίνα, Λέρος,
Δωδεκάνησα 85400, Τηλ:(+30) 2247025739, email: dilitalerou@gmail.com, url: https://dilitalerou.gr/contact-us/

-Λιμεναρχείο Λέρου
Διεύθυνση: Ν.ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ – ΕΕΣ, Τ.Κ.85400
Τηλέφωνο: 2247022224
E-mail: leros@hcg.gr

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αγίου Κωνσταντίνου

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Ο λιμένας είναι προσβάσιμος χωρίς καμία παρέμβαση καθώς δεν παρουσιάζει ανομοιομορφία στην μορφολογία του και είναι στο ίδιο επίπεδο με την επίστρωση του λιμένα

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν έχει οριστεί σημείο όπου τα ΑμεΑ να μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα συνδρομής σε ΑμεΑ

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες

– Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας
Ταχ. Δ/νση: Στυλίδα Τ.Κ. 35300
Τηλ. 2238022360-2238022181
email: limstyl@otenet.gr

– Λιμεναρχείο Στυλίδας
Διεύθυνση: ΣΤΥΛΙΔΑ T.Κ.35300
Τηλέφωνο: 2238022329
E-mail: stylida@hcg.gr

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αγνώντα (Σκοπέλου)

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Ο λιμένας είναι προσβάσιμος χωρίς καμία παρέμβαση καθώς δεν παρουσιάζει ανομοιομορφία στην μορφολογία του και είναι στο ίδιο επίπεδο με την επίστρωση του λιμένα
Η είσοδος σε όλα τα πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων που βρίσκονται κατά μήκος του παραλιακού δρόμου είναι προσβάσιμη σε όλους
Διαθέτει τρεις (3) θέσεις πάρκινγκ ΑμεΑ

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν έχει οριστεί σημείο όπου τα ΑμεΑ να μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα συνδρομής σε ΑμεΑ

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες
Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου, Ταχ. Δ/νση: Κασσανδριανού Ρηγίνα, Χώρα, 370 03
Σκόπελος Μαγνησίας, τηλ.: 2424022864, email: lime58@otenet.gr
url:https://skopelosports.gr/

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αδάμαντα (Μήλου)

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Χερσαία ζώνη Αδάμαντα Μήλου:
– Ράμπες προσβασιμότητας και WC για ΑμεΑ

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Το Δημοτικό Γραφείο Πληροφοριών έχει ορισθεί ως σημείο αναφοράς για τα άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα στο οποίο μπορούν να δηλώνουν της άφιξή τους και να ζητούν συνδρομή.

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα συνδρομής σε ΑμεΑ

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες

– Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου,
Ταχ. Δ/νση: ΑΔΑΜΑΝΤΑΣ 84800 ΜΗΛΟΣ, Τηλ. μαρίνας: 2287021895,
Τηλέφωνο Γραφείου: 2287022130,
email: dltm@otenet.gr – info@milosport.gr, url: https://milosport.gr/επικοινωνία/

– Λιμεναρχείο Μήλου, Διεύθυνση: ΑΔΑΜΑΝΤΑΣ ΜΗΛΟΣ, Τ.Κ.84800
Τηλέφωνο: 2287023360
E-mail: milos@hcg.gr

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αθηνιού (Θήρας)

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Λιμένας Αθηνιού
Υπάρχει τουαλέτα με χώρο υγιεινής (ειδικό WC) ΑμεΑ

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν έχει οριστεί σημείο όπου άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα να μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Ένα (1) καρότσι για ΑμεΑ διατίθεται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εφόσον ζητηθεί

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες

– Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, Ταχ. Δ/νση: Φηρά Σαντορίνης, 84700, Θήρα, Κυκλάδες,
Τηλέφωνο: +30 2286028362, e-mail: dltthiras@santoriniports.gov.gr, url: https://www.santoriniports.gov.gr/

– Λιμεναρχείο Θήρας,
Διεύθυνση: ΘΗΡΑ, Τ.Κ.84700
Τηλέφωνο: 2286022239
E-mail: thira@hcg.gr

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αίγινας

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
– Διαθέτει έξι (6) θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ εντός του λιμένα
– Ανεμπόδιστη πρόσβαση στα γραφεία του ισογείου στο Κτίριο Διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου
– Οι χώροι των εκδοτηρίων είναι προσβάσιμοι για άτομα με αναπηρικό αμαξίδιο και κινητικά προβλήματα

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
– Όλα τα σημεία εισόδου/ εξόδου του λιμένα είναι προσβάσιμα και από άτομα με κινητικά προβλήματα ή που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο
– Για την από- επιβίβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα από τα Flying Dolphins, χρησιμοποιούνται ράμπες-πασαρέλες (και όχι σκάλες)

Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από το λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα συνδρομής σε ΑμεΑ

Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες

-Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αίγινας
Ταχ. Δ/νση: Λεωφόρος Δημοκρατίας 31, 18010, Αίγινα
Τηλ.: +30 22970 22272, email: info@portofaegina.gr, url: https://portofaegina.gr/web/epikoinonia.html

-Λιμεναρχείο Αίγινας
Διεύθυνση: ΑΙΑΚΟΥ 2 ΑΙΓΙΝΑ, Τ.Κ.18010
Τηλέφωνο: 2297025734
E-mail: aigina@hcg.gr

Σε περίπτωση παραπόνων παρακαλούμε να κοινοποιηθούν και στο Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων

Αλεξανδρούπολης

Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
– Πλήρης προσβασιμότητα των οδεύσεων τόσο προς τις θέσεις παραβολής Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων όσο και προς τα εκδοτήρια εισιτηρίων, χωρίς διακοπή από βαθμίδες ή κράσπεδα
– Θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ

Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Έχει καθοριστεί σημείο άφιξης/αναμονής με σήμανση σύμφωνα με τις απαιτήσεις του άρθ. 12 του Κανονισμού όπου τα ΑμεΑ μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους (https://goo.gl/maps/nYaCATHovZXbrhUS8)

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό αριθ. 1177/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες και εσωτερικές πλωτές μεταφορές, και τον ν. 4948/2022 (ΦΕΚ Α΄ 125/27.6.2022) «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών»  oι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών[1], οφείλουν:

Να δημιουργούν ή διατηρούν, κατά περίπτωση, μέσω των οργανωτικών τους δομών, συνθήκες πρόσβασης χωρίς διακρίσεις για τη μεταφορά ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ), καθώς και των συνοδών τους.

Η ανάλογη πληροφόρηση αντιστοιχεί στον τίτλο «Υποδομές εύκολης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα» κάτω από την ονομασία έκαστου λιμένα.

Να ορίζουν γι’ αυτόν τον σκοπό ένα σημείο εντός ή εκτός των λιμενικών τερματικών σταθμών, στο οποίο τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα να μπορούν να δηλώνουν την άφιξή τους και να ζητούν συνδρομή. Το σημείο αυτό σηματοδοτείται ευκρινώς και παρέχει βασικές πληροφορίες για τον λιμενικό τερματικό σταθμό και την παρεχόμενη συνδρομή, σε προσβάσιμη μορφή.

Η ανάλογη πληροφόρηση αντιστοιχεί στον τίτλο «Σημείο πρώτης υποδοχής στο λιμένα ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα» κάτω από την ονομασία έκαστου λιμένα.

Στο πλαίσιο των αντίστοιχων τομέων αρμοδιότητάς τους, να παρέχουν δωρεάν συνδρομή στα άτομα με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα σε λιμένες, συμπεριλαμβανομένης της επιβίβασης και αποβίβασης επί του πλοίου, ενώ η  συνδρομή προσαρμόζεται, ει δυνατόν, στις ατομικές ανάγκες του ατόμου με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα.

Η ανάλογη πληροφόρηση αντιστοιχεί στον τίτλο «Δωρεάν υπηρεσίες συνδρομής από τον λιμένα σε άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα» κάτω από την ονομασία έκαστου λιμένα.

Να πληροφορούν για τις συνθήκες πρόσβασης. Οι εν λόγω πληροφορίες δημοσιοποιούνται από τους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε φυσική μορφή ή μέσω διαδικτύου σε προσβάσιμη μορφή. Ιδιαίτερη προσοχή δίδεται στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.

Επιπλέον, να διαμορφώνουν ή διαθέτουν ήδη προσβάσιμο μηχανισμό διεκπεραίωσης των παραπόνων. Εάν ένας επιβάτης θέλει να υποβάλει ένα παράπονο στον φορέα εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού, το πράττει εντός δύο μηνών από την ημερομηνία κατά την οποία παρασχέθηκε ή θα έπρεπε να έχει παρασχεθεί η υπηρεσία. Εντός ενός μήνα από την παραλαβή του παραπόνου, ο φορέας εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού ενημερώνει τον επιβάτη ότι η καταγγελία του ήταν βάσιμη, ότι απορρίφθηκε ή ότι εξετάζεται ακόμη. Ο χρόνος για την παροχή της τελικής απάντησης δεν υπερβαίνει τους δύο μήνες από την ημερομηνία παραλαβής του παραπόνου.

Η ανάλογη πληροφόρηση αντιστοιχεί στον τίτλο «Τρόποι πληροφόρησης των ανωτέρω συνθηκών πρόσβασης και διατύπωση σχετικών παραπόνων για τους λιμένες» κάτω από την ονομασία έκαστου λιμένα.


[1] Ανάλογα με την ιδιαιτερότητα και τις ανάγκες του κάθε λιμένα, ο φορέας εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού μπορεί να ταυτίζεται με τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.